Treshold bėgimai

lapkričio 30, 2013 § 5 Komentaras


Dviejų tiltų tresholdinė trasa

10:42 Mantas Jar. 2014.05.05 (pavėjui)
11:14 Dainius 2014.05.28
11:43 Dainius 2014.04.18
12:07 Kiborgas 2014.04.03
12:44 Senukų draugė 2014.05.05 (pavėjui)
13:58 Senukų draugė 2013.12.19
14:19 Kiborgas  2013.11.26
14:22 Kiborgas (su riukzakėliu) 2013.12.10

Nu ką. Atleiskit už barbaristinį pavadinimą. Niekaip nesugalvojau lietuviško atitikmens – ataskaitiniai? kritinės ribos? tam tikro lygio? ribiniai bėgimai? mieruotini?

Bebėgdamas tresholdinį (maj jį gals, taip ir vadinsiu įraše) bėgimą ir sugalvojau, kad reikia apie juos įrašą parašyt. Radau apie juos Matt Fitzgerald knygutėj The Mind-Body Method (ji yra mūsų bibliotekoj, galit drąsiai pasiskolint). Esmė paprasta. Treniruočių cikle turėti pasikartojančius bėgimus, išdėstytus visame treniruočių plane. Pvz., turite mėgstamą trasą, kurios ilgis tarkim 10 km ir ją karts nuo karto mėgstat subėgt. Tai tresholdinis bėgimas būtų toks, kad labai mieruojat laiką per kiek tą trasą savo įveikiat. Labai svarbu, kad būtų ta pati trasa. Dar, aišku, galit pasižymėt oro sąlygas, bendrą savijautą, išgerto kisieliaus (Boza čia kažkiek apie tave :)) kiekį. Esminis momentas čia – lyginti ar greitėjate. Praeina mėnuo-du ir vėl prabėgate, pažiūrite – bistresnis, toks pat, sulėtėjęs? Žodžiu, turite lyg ir atskaitos tašką įvertinti savo fizinei būklei duotuoju momentu.

Kas dar? Tresholdiniai bėgimai pagyvina treniruotes. Tai jau tikrai. Ypač niūroką rudenį ir žiemą, kai varžybų nekažką. Bindzinėji sau vienas tamsių gatvių šaligatviais, šunis lodai, praeivius gąsdini. Susigalvoji it kokį žaidimėlį sau. Pasivaržykime kad ir su savim :). Meti sau iššūkį. Ir.. gyvent iškart smagiau. Ir pati treniruotė įdomesnė, ir jau nerimukas kaip čia seksis – pajėgesnis ar nusilpęs?

Kas dar? Čia vėl bebėgant tą tresholdinį mintis atėjo. Po Vilniaus Maratono ir Rumšiškių toks aprimęs esu. Tai ir tresholdinis mano tebuvo 3 km ilgio. Nu bile (ne ble, bile :)). Pabandyt. Žodžiu, kad jau visi mandri čia esam su tais endomondo ir blogais, tai galima gi ne tik su savim pasivaržyt. Pvz. aš dabar paskelbiu, kad mano tresholdinio bėgimo trasa yra va čia:

Untitled

(pradedat nusileidę nuo laiptelių prie Vytauto Didžiojo bažnyčios tilto (to oranžinio), baigiat prie požeminės perėjos vidurio jau prie kito tilto.)
Žodžiu, idėja paprasta. Nueinat, pasiimat savo endomondus, garminus, suunto ar dar ką nors. Kad ir paprasčiausią laikmatį ant mobilaus ir užfiksuojat savo rezultatą. Galėsim pasilygint pimpukais (ką moterų atveju parašyt.. nežinau). Antradienį šią traselę prabėgau (nu gerai gerai, reikia pridėt šitą – pernelyg nesiplėšydamas) per 14:19. Be mai gest ir bėkit lėkit, pamuškit šį laiką. Aš ir pats ketinu po poros savaičių pamušt :). Kas subėgsit ir netgi nebūtinai greičiau, siųskit pingvinokojos@gmail.com, kad subėgot įrodymus (kas su laikmačiu – galit ir komentaruose parašyt po šiuo įrašu) ir gausit atitinkamai +1, +3 arba +5 Kiborgo respekto taškus. Mielai apie jus galvosiu ir geru žodžiu minėsiu Senukų draugei ir šiaip kam ant seilės užeis :).

Pys.

Reklama

§ 5 Responses to Treshold bėgimai

  • audira parašė:

    Su bėgimo terminais gana painu. Atrodo, kad skirtingi autoriai tą patį terminą naudoja skirtingiems dalykams aprašyti. Gerai, kad nurodei šaltinį.

    Mano žiniomis, pagal Jack Daniels, “lactate threshold pace“ arba tiesiog “threshold pace“ yra toks tempas, kai bėgant būna padidėjęs pieno rūgšties kiekis kraujyje bet laikosi stabiliai. Jeigu bėgsi lėčiau, sumažės, jeigu greičiau, tai ims didėti ir turėsi greitai sustoti. Apytiksliai tai toks tempas, kurį gali išlaikyti 50-60 minučių (daugeliui prilygtų 15 km varžybų tempui).

    Daugiau čia: http://www.runnersworld.com/race-training/threshold-training

    Dabar, kai pradėjau daugiau domėtis kitais ištvermės sportais, tai aptikau tokį terminą “Critivcal pace“ arba ‘Critical Hear rate“, kuris iš esmės atitinka threshold (šaltinis – The Thriathletes Training Bible, Joel Firiel)

  • Kiborgas parašė:

    Jo, čia daugiau ne laktatinis. Čia toks ataskaitinis, atskaitinis. Pasižiet pačiam sau pajėgumą.

  • Kiborgas parašė:

    Dar būtų įdomu pažiet per kiek tu prabėgtum 🙂

  • audira parašė:

    Aha, bet teks pasiruošt pirma 🙂 Aš taip netikėtai vis dar nepasveikęs nuo savo prieš-siguldinio peršalimo… bet su medikų pagalba gal jau netrukus vėl bėgiosiu.

  • padugnini parašė:

    nū jeigu bėgimas yra skirtas periodiškam pasitikrinimui, tai tinkamiausias pavadinimas, mano vatine galva, būtų – kontrolinis… Mielai beje prasibėgsiu kada. Ir kviesiu į mano pusmaratonį, kai “bėgam LT takais“ išpublikuos.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

What’s this?

You are currently reading Treshold bėgimai at pingvino kojos.

meta

%d bloggers like this: