Priešmaratoninis mandražas

balandžio 8, 2016 § 10 Komentaras


Mandrą pavadinimą sugalvojau. Prieš kelis metus net nežinojau, kad toks žodis mandražas mandras yra.

Trumpai drūtai.  Paskutinis pasiruošimo maratonui etapas (jei jau sekti kokia nors programa ar common sensu) yra taperis. Ir jis yra visiškai counterintuitive, prieš intuiciją ir tai, ką protas nori daryti einantis. Pagrįsiu. Kyla nerimas (aka mandražas) ir kai kyla nerimas, mes turim reakcijas, kaip su juo bandom susidorot – persivalgymus, kavos, alkoholio, cukraus valgymus. Nerimas kyla greičiausiai dėl to, kad “OMG aš ne iki galo pasiruošiau“. Ir tada pirmas dalykas, kas šauna į galvą, yra – reikia dar ruoštis. Eit į kokią trefkę ar pabėgiot, ar namie kokią mankštelę. Kartais nesąmoningas gali šaut į galvą, kad reik kažką pakramtyt, nerimą užkramtyt. Ir gaunas negerums. Per taperį turėtumėm ilsėtis ir leist maratono spyruoklei susispaust, kad paskui galėtų iššaut maratono dieną, o nerims neleidžia jai ramiai spaustis.

Aš irgi ne išimtis. Ir kavų geriu, ir cukraus valgau, ir alaus geriu. Prieš Varšuvos maratoną naktipiečiai išvis buvo kažkoks kompulsyvus visokių energy barų kimšimas į save. Panika, kad neturiu strategijos, kad nežinau, kokiu greičiu bėgsiu. Aaaa.

Taperiaut mokomės. Padeda patirtis (t.y. jei įveikinėsim jau n-tąjį/n-ioliktąjį maratoną), bet tai išties sunkus etapas, nes reikia užsiimti non-doingu. Paradoksaliai reikia daryti ne-darymą. Padėti sau nieko nedaryti, ką dariau iki šiol, kad pasiruošti maratonui. O tas yra sunku.

Su nerimu dar padeda budistinis atsirišimas. Bus kaip bus, pasieksiu norimą rezultatą – bus gerai, nepasieksiu – irgi nepasauliopabaiga.

Taip va.

Reklama

§ 10 Responses to Priešmaratoninis mandražas

  • boldrikas parašė:

    Išmokti tvarkytis su mandražu yra labai sunku. Aš, manau, jog sportininkai pasaulio čiampuose dažnai būna visiškai vienodo fizinio pasirengimo, bet ne vienodai gerai tvarkosi su priešstartiniu mandražu, dėl ko dažnai perdega ir arba padaro klaidų ankstyvuose distancijos etapuose arba jau starte stovi praradę didelę dalį energijos (per nervų sistema išdega daug fizinės galios..) kas įtakoja, jog vieni jų laimi, kiti užima tarkim 6 vietą (su praktiškai įdentiškom fizinėm jėgom).
    Man irgi sunkiai sekasi tvarkytis su mandražu. Dažniausiai valgau nesamones, bet bent jau stengiuosi per didelio kiekio į save nesukimšti.. But hey, be to mandražo gal ir nebūtų taip įdomu 🙂

    • Kiborgas parašė:

      Jej, sportoholikas!! Sveikas, atvykęs. Ačiū už komentarą. Fain, kad ne tik man vienam rūpestis. Ir jo, be mandražo tikrai prarastų bent pusę žavesio varžybos.

      • boldrikas parašė:

        Aš galiu pasakyti, jog šiaip aš nekenčiu to mandražo jausmo, bet be jo, matyt, ir finišas toks saldus nebūtų 🙂 Kelis kartus gyvenime esu bandęs mesti sportą.. bet neilgai atsilaikiau be jo.. labai greit pradėjo trūkti kančios, euforijos ir to paties mandražo 🙂
        Sėkmės 😉

  • Gintaras parašė:

    Įdomu sužinoti, kada mandražas prasideda ir pasibaigia.
    Bent man, pradėjus bėgti, jaudulys dingsta. Matyt, fizinis krūvis jį panaikina.
    Sėkmingai įveikti, lauksime žinių.

    • Kiborgas parašė:

      Įdomus klausimas. Pabaiga greičiausiai sutampa su pradžia varžybų, nebent dar neduoda nerimo kokios nors mintys. Bet pradžia :)? Čia įdomiausia, kiek ji susijusi su sąmoningom, kiek su pasąmoningom mintim. Jei pats pagalvoju, suneraminu save – tada jo. Bet gal dar yra variantas, kad tiesiog “kūnas žino“, jog teks bėgti maratoną ir pradeda nervuotis? Kaip arklys nujaučia, kad į karą reiks varyt ar kažkas pan.?

  • lapkritis parašė:

    Gal ir gerai, kad emocija kažkokia yra, o tai būtų tik darbas, bet jūs man geriau papasakokit ką daryt, kad tą emociją sutramdyt anksčiau? Iki mano “didžiosios“ dienos dar 6 savaitės (Kaune bėgsiu), o jau einu iš proto. Na ir tada toks užburtas ratas, stresiukas, maistukas, persitreniravimas, blogas miegas ir taip sukasi. Prie viso to dar kokia komandiruotė, su kėlimaisi 3 ryto, sėdėjimais kiaurą dieną prie powerpoino ir vakarienėm, kur gali kimšt gali ką nori, kiek nori ir kuo nori užgerdamas negalvodamas apie kainą. Atrodo pasiruošimo 1/3 buvau geresnės formos, nei dabar… Nors ne, neatrodo, taip ir buvo… 😦

    • Kiborgas parašė:

      Patirtis sustato viską į vietas. Pirmi kartai tuo ir žavūs 🙂

    • boldrikas parašė:

      nekelk sau tikslu jokiam rezultatui. Galesi paeiti kartais, jeigu bus sunku begti. Neuzsiplesk pradzios ir tikrai sekmingai iveiksi. Pirmus 30-35 km iveikti siulau leciau nei jauti kad gali, kaip pirma karta. Nepersistengti su valgymu ir gerimu pries ir per begima irgi gera mintis. Kai nekeli sau tikslu – miegi ramiai, o jeigu tikslas yra iveikti tai greitai einant imanoma iveikti per laiko limita 😉

      • lapkritis parašė:

        Na, su manim tas neveiks. Nekelti tikslų sau (nebūtinai bėgant) – mandatas iš viso nieko nedaryti. Čia kaip su “pastangom“: kai žadamas (sau ar kitiems) ne rezultatas, o tik pastangos – visi galai į vandnenį.
        Greitai einant ar pertraukėlėse atsigeriant alaus ir pačiauškant su bičiuliais man netinka. Greit vaikščiot ir čiauškėt aš galiu ir taip kožną dieną. Šįsyk norėtūsi numbėgti per 4 valandas. Lyg ir tas pats varžybinis stresiukas turėtų padėti (per varžybas bėgasi savaime greičiau nei mano gūdžiose pelkėse ir vienam), bet aš tuo per daug nepasikliaučiau. O vat kaip tik ta neapibrėžtis ir varo iš proto.
        Aišku, nebus paslaulio pabaiga, jei užtruksiu 4:30. Net ir sparčiai einant, yra greičiau, nei iš viso nedalyvaujant, bet nekeldamas tikslų sau aš negaliu, tiesiog nematau prasmės. Čia kaip žaisti preferansą, bet be jokios finansinės atsakomybės – blogiau nei, … vat ir nežinau ar gali būt kas nors blogiau nei tai… 🙂

      • boldrikas parašė:

        na tai tikslas pirmam kartui iveikti nesustojus jau visai geras. nusistatyk plana max pvz. 4:00 ir plana min pvz. 4:30 ir bus gerai 🙂

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

What’s this?

You are currently reading Priešmaratoninis mandražas at pingvino kojos.

meta

%d bloggers like this: