Alkis, entitlementas ir geresnis aš

vasario 10, 2016 § 5 Komentaras


Atnaujinau šią savaitę treniruotes už pinigus. Kaip vienas nebėgiojantis draugas juokės iš manęs, kad moku už tai, kad mane nukankintu daugiau nei aš pats galiu save priversti. Tai iš esmės – taip ir yra. Nu niekaip neišsireikalaučiau iš savęs tiek, kiek ten išreikalauja. Ir taip visai neskaudžiai, nebaisiai.

Pirmas žingsnis būna mano – t.y. atėjimas į treniruotes, sutikimas jas lankyti. O paskui jau atsiduodi ir ramia galva darai tai, kas pasakyta. Kažkokio von Triero “Nimfomanės“ momentų yra visai. Antrą dalį turiu omeny, kurioj sado-mazo reikalai prasideda. Ten gi esmė – paklusti. Ir leisti su savim daryti viską. Tai gal ne visai tą patį išgyvenu treniruotėse, bet elementų tikrai yra.

Dar nesupratau kaip, bet treniruotės tikrai traukia lauk geresnį mane. Kaip koks geiminimas mobileku ar alaus pagėrimas traukia lauk ne tokį gerą mane, tai treniruotės – geresnį. Kartais netgi toks proud jauties, išpūtęs krūtinę išeini. Jauties save pergalėjęs, į kokius tai tolius nužengęs. Sportas irgi traukia lauk geresnį mane. Disciplina gal labiausiai. Sustato į vėžes vidinį išsidraikymą, subalansuoja savaitę, padeda neužsinerimaut – eik į treniruotę ir daryk, ką ten pasakys. Tikrai veikia. Kai darai 28 atsispaudimą ar trečią seriją šuoliukų, nėra laiko galvoti apie tai, ar ateity babkių nepritrūksi, ar vaikui Kaunas tinkama aplinka augti. Tą geresnį save reikalą pasiskolinau iš sportoholiko. Toli dar man iki jo, baisiai jau tas Vilkmergės Vyšnių Kriek pradėjo patikti. Boldrikas (čia tas sportoholikas) ruošėsi Ironmanui ir metė visai alų gert pasiruošimo metu. Ir kai apsibendrino visą patirtį – suprato, kad geresnis tapo žmogus.

Treniruotėse man patinka žmonės šį kartą lb. Kokio tais bendrumo daugiau, prisilietimų daugiau (pasisveikinimai, atsisveikinimai), pabendravimų. Tas svarbu man lb. Vieniša profesija mano, vienišas hobis (bėgimas, pageiminims mobileku) – tai visoks pabendravims yra aukso vertės.

Alkį pasiskolinau iš p. Calzaghio.

Ilgus metus nenugalėtas čempionas, atlaikęs daug iššūkių į diržą, galiausiai prarado alkį. Poreikis – tai trūkumo būsena. Man kažko reikia, nes neturiu. Tai ir kuria motyvaciją. Bėgimo alkis? Kas motyvuoja bėgti? Konkrečiai mane? Ir kodėl vis dažniau į kažkokias duobes įkrentu. Tipo – pasisotinau bėgimo. Tai jei taip kiek įmanoma sąžiningiau apie savo motyvaciją… Pirmiausia turbūt atrodymas. Prieš kitus. Tiek fizinis – gražesnis kūnas, mažesnis pilvas. Tiek faktinis – nubėgta x maratonų, nubėgtas ultratrailas. Kad žavėtųs ir užskaitytų. Pirmiausia gal tėtis. Tipo – vyras jau. Tvirtas kūnas. Žodžiu, kažkoks tėviško užskaitymo trūkumas atsineštas dar nuo vaikystės.

Surašiau viską, bet jaučiu, kad yra dar kažko. Gal tas laimėjimo – savivertės gabaliukas. Taip norėjau laimėti. Spangau čia prieš kelis metus, kad taip norėčiau mini varžybėlėse gauti mini diplomiuką ir tas išsipildė. Turistas.lt maratone dviračiu 3 vieta, paskui pernai sportininkų grupėj 2 vieta. Jei laimėjau, jei tiek žmonių aplenkiau (nu ne tiek jau ir daug :)), tai esu vertingas. Vertės trūkumas. Vertės alkis. Jauties šūdo gabalu, bet bent jau maratoną nubėgai.

Dabar gal neis lb aiškiai parašyt, bet stipriai nusėdę yra iš tokios knygos apie bėgimą mintis. Ta knyga George Sheehan “Running and being“. Jos autorius dėdulis toks, neuro ar kitoks chirurgas, kuris gan vėlai sugalvojo vėl pradėti bėgioti. Ir tikslą turėjo išbėgti mylią iš keturių minučių (4 minute mile). Tai ta mintis – kad tik bėgimas ir liko svarbiausia jam gyvenime. Tik tai yra tikra. Visi kiti dalykai – ypač profesiniai – antraeiliai. Tiesa, nemini jis šeimos/vaikų ir panašių dalykų, bet labai supriešina bėgimą ir profesiją. Tai taip iki galo ir nesupratau dar tos minties, bet jaučiu, kad gyva ji viduj. Aktyvuota ir daro poveikį. Tik bėgimas yra tikra.

Gal dėl to, kad per svarbiausias varžybas viską statai ant kortos? Bėgi va bank, kartais net iki apsivėmimo ir paskui lendi prie žmonos bučiuotis snarglėta barzda?

Gal kad patiri aukštumas ir nuopolius? Visą platų spektrą jų?

Gal labiausiai dėl to, jog bėgime esi visas. Su kūnu, psichika, dvasia. Viskuom. Visas bėgi. Darbe gi kūno nedaug (nebent išties fizinis darbas). Galvą nunešam, pasodinam prie kokio kompo ir sėdim. Vakar pro Stiklitos biurą netyčia praėjau. Sėdi kokie trys vadybininkai į kompus įkritę. Negamina stiklų :).

O entitlementas yra toks mandras žodis. Kol kas neradau LT atitikmens. Bendrai jis reiškia, jog aš jaučiu, kad kažkas man priklauso. Turi būti duota, patiekta. Pvz. man priklauso komfortiškas gyvenimas. Arba, man priklauso pasiruošimas maratono varžyboms be traumų. Arba, man priklauso butas naujos statybos name, nes aš geras žmogus ir taip stengiuos darbe. Tokia vidinė nuostata, kad gyvenimas turi DUOTI man kažką. Dalykai man turi lengvai ateiti. Be didelių pastangų. Tai bėgimas yra maladec mokytojas šitoj vietoj. Išmuša entitlementą lb puikiai. Joks maratonas tau nepriklauso ir išvis nieks nepriklauso. Įdėk darbą ir tikėkis geriausio (hope for the best), o kaip jau gausis taip gausis.

Šiuo metu bėgioju, nes tai suteikia stabilumo. Norėčiau būti alkanas bėgimo kaip Silkinas. Arba kaip Staškevičius, kuris neleidžia sau bėgti maratono, kol nebaigė kokio svarbaus darbo. Apdovanoja save maratonu.

Žinau, kad varžyboms vien didelio noro neužtenka. Didelio noro reikia treniruotėms.

Seniau susigalvodavau, kad noriu. Dabar stengiuos mažiau galvoti.

Panemunės šile jei atkreiptumėt dėmesį į šiukšles ne šiukšlių dėžėje (šiaip kažkur pamestas), tai kertu lažybų, kad rastumėt: cigarečių pakelį, Statoilo kavos, Burn energetinio ir alaus bambalių. Tik vieną vienintelį kartą radau bėgiko išmestą panaudotą geliuką. Oh c’mon….

Reklama

§ 5 Responses to Alkis, entitlementas ir geresnis aš

Parašykite komentarą

What’s this?

You are currently reading Alkis, entitlementas ir geresnis aš at pingvino kojos.

meta

