RTFM

rugpjūčio 14, 2014 § Komentarų: 1


Kai bijau dar kartą susimauti, kai gana pyragų, kurių skonį apibūdina kaip “išieškotą“, nusprendžiu – šį kart viską darysiu teisingai. Imuosi vadovautis instrukcijomis. Ir tikrai, kam išradinėti dviratį? Reikia daryti viską, kaip ant pakelio. O šitam instrukcijų pasaulyje jų tikrai galima rasti. Blogiausiu atveju pasirašau instrukciją pati – nestartuoti per greitai, pasitikrinti ar teisingai užsirišau batus, nueiti į tualetą, padaryti lengvą apšilimą ir t.t. Belieka elgtis kaip gerutei vartotojai – RTFM.  Viskas apgalvota iš anksto, galvoti nebereikia.

Man labai patinka žiūrėti, kaip vyrai ruošia pietūs. Ypač tie, kurie iškepa bulvinį blyną perpjauna skersai ir bando prigrūsti ten faršo – nes o kaip kitaip žemaičių blynuose mėsa atsiduria? Arba tie, kurie nupila aliejaus perteklių bulvėse pro keptuvės dangčio plyšį. Dar žinau, kad vyrai išrado būdą mesti koldūnus į puodą su verdančiu vandeniu, kad neapsitaškytų. Reikia atsistoti virtuvės gale ir mėtyti koldūnus iš ten, surinkti nepataikytus, kartoti procedūrą kol bus visi pataikyti. Vyrams irgi gal patinka klausyt, kaip mergina bando sutaisyt nebeužsidarantį automobilio langą ar pasitrumpina stalo kojas fiskars peiliu, skirtu pomidorams? Sako, jiems juokinga.

Buvo geliukų darymosi manija mane apėmus. Vieną net aprašiau. Kitas liko kažkur šablonuose. Net tokią uber fainočišką tubelę nusipirkau.

2014-05-31 09.08.30

Čia medus, citrina, druskės žiupsnis ir tirpi kava.

Ir tada blogietis, kolega, kreatyvas Dainius atsiuntė susirašinėjimą su Venckūnu. Paėmė viršų autoritetai. KM14 prabėgau su gliukozės ir fruktozės gėrimukais. Dainiaus leidimu dalinuosiu originaliu tekstu. Tikiuosi pravers. VM14 juk netoliese 😉

Klausia Dainius: Tomai. Ar gali išduoti paslaptį, kaip reikia pasidaryti tą gliukozės-fruktozės gėrimą, apie kurį kalbėjom. Koks sudedamųjų dalių santykis? Ar galima į jį įsidėti, pvz, medaus? Kas kiek laiko gerti?

Tomas: Dainiau. Dėl gliukozės + fruktozės tirpalo: 2/3 gliukozės miltelių ir 1/3 fruktozės miltelių. Pirk “Maximoje“. Per valandą žmogus gali pasisavinti iki 80-90g angliavandenių mišinio tokiu pavidalu (ir tik apie 50-60 g gliukozės bei 20-30 g fruktozės, jei naudoja atskirai), todėl mišinys yra privalumas bėgant maratoną. Tai yra geriau nei medus, nes meduje yra kitoks santykis šitų paprastųjų angliavandenių (monosacharidų), ir dar yra kitokių dalykų, kurie gal ir geri, bet gali sulėtinti angliavandenių išėjimą iš skrandžio, gali dirginti (“apsunkinti“) skrandį, nes medų reikia virškinti. Taigi apskaičiuok, kas kiek laiko gersi trasoje, ir skaičiuok tuos 80-90 gramų angliavandenių per valandą nuo pirmo gėrimo jų suvartojimo laiko (po 5-6km nuo starto?). Tirpalas neturi būti labai koncentruotas – maksimali koncentracija – apie 10 proc. (pvz., 200 g gliukozės, 100 g fruktozės 3000 arba 4000 ml švaraus (is čiaupo) vandens, kas bus 10 arba 7,5 proc. angliavandenių koncebtracija). Galima ir dar mažesnė koncentracija nei 7 proc., bet taip daroma labai karštu oru, kai daug vandens išgerti nėra blogai. Kaune karšta lyg nebus. Dar gali, bet neprivaloma, įsidėti į ta tirpalą šiek tiek paprastos valgomosios druskos. “Šiek tiek“ — žiupsnelį arba šaukštelį, arba valgomąjį šaukštą į 3 litrus, ne daugiau. Gali įsispausti ir citrinos sulčių, jei tau nedirgina virškinimo sistemos, gali ir to medaus truputį įsidėti, jei jis tau patinka. Tik viską, ką dedį, gerai ištirpink, ir nesidaryk anksčiau kaip likus dienai iki starto (paskui susipilstyk į patogius buteliukus ir laikyk šaldytuve iki sekmadienio ryto) !
Geriausia būtų gerti po 300-500 ml (jei gerti bėgdamas moki, esi bandęs ir tai nesukelia problemų), bet taip gali nesigauti, tai iš anksto susiplanuok, kur paimsi ar kas paduos tau tavo gėrimus. Nebūtina išgerti visko, ką pasigamini – tegul gaunasi pagal situaciją, bet tokius tirpalus gerti reikia ne troškuliui malšinti, o tam, kad “nenumirtum“ distacijos antroje pusėje, todėl geriau pradėti juos vartoti nuo maždaug 5-o distancijos kilometro, ir gerti kas maždau 5km ar pusvalandį.

P.s. gliukozę ir fruktozę galima nusipirkti prekybcentry panašioj kaip ši pakuotėj.

skaneja-fruktoze-500g

Jei pažeidžiau dar kokių nors teisių, nubauskite mane.

Reklama

§ One Response to RTFM

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

What’s this?

You are currently reading RTFM at pingvino kojos.

meta

%d bloggers like this: