Pasiruošimas 2-am maratonui, Warsawa

balandžio 10, 2014 § 8 Komentaras


Kaip ruošiaus? (trumpa versija)

Nusiskutau galvą, daug bėgau, želiukų nusipirkau.

Kaip ruošiaus? (ilga versija)

Daugiausia surašysiu apie tai, ką dariau kitaip nei pirmam maratonui. Iš esmės, viską dariau taip pat, t.y. bėgau daug. Čia kilometražo skaičiukai:

km2014

Marathon pace pasirinkau labai konservatyvų 5:30 min/km ir tas labai pasiteisino. Pirmam maratonui bandžiau išlaužt 5:00 min/km ir bele kaip nusivarydavau nuo kojų. Visi skaičiukai, kurie pajuodinti – bėgau arba MP, arba grečiau nei MP. Raudoni skaičiukai – varžybos. Pažaliuotas fonas PB. Raudonas fonas – peršalęs buvau savaitę.

1. Iš esmės kitaip buvo šiam pasiruošime, kad neturėjau programos ir realiai tik susidėliojau kada ilguosius bėgimus prabėgt.

2. Kitas dalykas, nesistengiau, kad būtinai kartą per savaitę būtų greičio/tempo/hill treniruotė. Dažniausiai ir nebūdavo. Bet užtat visus LR stengiaus prabėgt bent per 5:30 min/km ir beveik visi ir pavyko tokiu greičiu. Tas duodavo didelį confidence boost ir norą dirbt toliau.

3. Taip pat sumažinau varžybų skaičių. Iš viso jų tik pora bėgau.

Vasarį Jonavos kalneliai (12,6 km per 57:18, atsilikimas nuo Totilo 6:48)
ir kovo 11 Jonava vėl (15 km per 1:07:11, 4:29 vidutinis, atsilikimas nuo Totilo 9:26).

Viso to logika, mažiau rizikuoti traumom greičiu apkraunant kūną ir daugiau tiesiog rinktis kilometrus ir širdį stiprint.

4. Du LR prabėgau su Senukų draugės dviračio palyda ir su želiukais. Labai pasiteisino. Vieną išvis be sustojimų, kitą tik gamtinių reikalų prispirtas stojau. Visi LR labai sėkmingi ir greitesni nei tikėjaus:

02.23 Birštonas 30 km 5:23 vid.
03.09 Kaunas-Kačerginė-Kaunas 32 km 5:09 vid.
03.23 Birštonas-Kaunas 38 km 5:18 vid.

Jaučiu, kad būtent šitie bėgimai (ne varžybos) ir buvo pagrindiniai confidence boosteriai. Kurie įkvėpė bandyt ne taip konservatyviai maratone bėgt, tikrai ne kokiom 5:30 pradėt, bet kiek greičiau.

5. Esminės knygos, kurios formavo dabartinį pasiruošimą buvo “Galloway’s Book on Running” ir B.Heinricho “Why We Run”

Gallowayjus parodė paprastus pratimukus mankštint priekinę kūno dalį (presą, šlaunis ir antkaulio raumenis) ir atpalaiduot užpakalinę (nugarą, tuos raumenis kur nuo užpakalio į apačią ir blauzdas). Dašilo, kad bėgimas irgi asimetrinis sportas, kad bėga iš esmės nugarinė kūno dalis ir ji nuvargsta, o jei priekinė silpna, tai rieties į kamuoliuką.
Heinrichas labai įkvėpė savo pasakojimu kaip ruošėsi 100km varžyboms 40-ies ir pagerino šalies rekordą. Daug pavyzdžių iš gyvūnų pasaulio ir labiausiai patikusi vieta, kad reikia įtikinti save, jog esi bėgantis gyvūnas. Ir dar – kad antilopė nedaro jokių tempimo pratimų, jokių apšilimų tiesiog ima ir bėga. Ir aš kažkaip labai mečiau visus tuos prasitampymus, ir tiesiog bėgiodavau. Ir bent kol kas – awesome.

6. Vienok labiausiai pasiteisinęs principas – neužsikelt kažkokio didelio tikslo pasiruošimo pradžioj. Tiesiog norėjau išbėgti iš 4h, mat Vilniuj nepavyko ir ruošiaus taip konservatyvokai. O tada, kai matai progresą ir matai, kad sekasi geriau nei išsikeltas tikslas, pildaisi pasitikėjimu savim ir džiaugies. Seniau gi buvo daugiau dvejonės ir nerimas – ar pavyks, ar pasieksiu. O dabar jau ir taip džiaugies savim, + padėjęs ant savęs kaip bėgiko ir belieka sužinot kiek bonusų susirinksi virš išsikelto tikslo ;).

Mano kojos yra dvi spyruoklės

1505588_1471116126451496_4385264681184309258_n

Ačiū paveiksliuko autoriui!!!

Advertisements

§ 8 Responses to Pasiruošimas 2-am maratonui, Warsawa

  • paulius parašė:

    Negaliu nepritarti dėl tempimų. Kai prisižaidžiau su antkauliais siutau ant savęs, kad nesitampiau, ala būtų gal geriau, gal dabar bėgčiau ir tt. Bandžiau atsigriebt ir tampytis, rezultate tik prasitęsiau kančias pertempdamas blauzdas.
    Ir geras video, norėč paskaityt ką jis ten rašo.

  • Kiborgas parašė:

    Dėl knygos galima drąsiai iš bibliotekos mūsų pasiskolint. Parašyk į pingvinokojas, sutarsim.

  • padugnini parašė:

    Jūs neteisingai traktuojate tempimo pratimus, kolegos. Iš tikro tempimo pratimai yra ta fignia, kurią darome kai nesinori ar tingisi pradėt bėgt. Plačiau žr. gumos tempimas.

  • Kiborgas parašė:

    😀 tipo – tempti gumą? Neiti bėgti. Geras 😉

  • lapebega parašė:

    Kolegos, gal tempimo pratimai ir nėra labai dalyks žūtbūtinis, bet ašen, jei savo dešiniosios gerai “neįšildau”, bėgant kartais turiu stot ir dar patąsyt ją. Antraip būnu “šliopnaga” (žr. šlubuoti, šlūbčioti, šleivakojis ir visa kita iš Š). Nors, gali būti, kad tai grandininis rezultatas kokio tai kitokio asimetriško kūno fragmento. Gumos tempimui metodika labai plati 🙂
    Anyway, žiauriai smalsu kaip seksis Varšuvoje, Sėkmės, Hau ir lauksim pingviniško čiulbesio ta tema.

  • Martynas parašė:

    Kiborgai, kaip su tavo ITB sindromu? kažkada 5km buvo riba, dabar 15-20-25 km iš eilės 🙂 čia reiškia, kad su laiku ir kojų tvirtumu – sindromas dingo?

    • Kiborgas parašė:

      Mano ITB jau žila senovė. Labai padėjo kineziterapija, sustatė į vietas kūną, išsitiesęs labiau bėgiot pradėjo. Ir tempimo pratimas toks vienas buvo, kur dukart kasdien darydavau, tai tas irgi.
      Po ITB dar buvo su pėda kažkas prieš Vilniaus maratoną, bet ten jau pati savarankiškai sugijo. Dabar esu ridikėlis 🙂

      • Martynas parašė:

        tada liuks, aš dėl to pačio priverstinių atostogų išėjau, bet susitvarkys 🙂 tu ne vienas su tokia bėda (buvai) 🙂

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

What’s this?

You are currently reading Pasiruošimas 2-am maratonui, Warsawa at pingvino kojos.

meta

%d bloggers like this: