3-2; 2-1; 2-1-1-1

liepos 1, 2013 § 10 Komentaras


Viešnagėje Danijoj gavau dovanų naujausią britišką “Runners world”. Perskaičiau ir iš jo liko labiausiai straipsnis apie kvėpavimą bėgant. Toks kiets diedis parašė jį (nu ten su gerais PB maratono ir t.t.). Išbandžiau siūlomą techniką Elektrėnuose, tai visai gerai. Yra logikos ir ritmingesnis bėgims gaunas.

3-2

3 žingsniai įkvėpimui ir 2 iškvėpimui. Bėgant ne maksimaliu tempu.

2-1

2 įkvėpimui, 1 iškvėpimui. Stipriu tempu.

2-1-1-1

2 įkvėpimui, 1 iškvėpimui, 1 įkvėpimui, 1 iškvėpimui ir iš naujo. Varžybų pabaigos spurto tempas.

Logika – pasirodo iškvepiant labai atsipalaiduoja kūno viršus ir jis sunkiai užgriūna tuo metu dedamą koją. Jei kvėpuoji 2-2, tai ant tos pačios kojos pastoviai tenka didesnis krūvis ir neišvengiamai lauk pažeidimo. Įkvepiant per 3 žingsnius, apkraunama koja kaitaliojasi ir kūnas apkraunamas tolygiai.

Man visai nieko, gal ir jums tiks.

*

Ai, ir dar vienu dalyku pasidalinsiu. Man pačiam labai patinka šitas. Nors daugelis rimtesnių ir ne tokių rimtų bėgikų pasikliauna endomondo statistikai, aš susigalvojau tokį visai paprastutį variantą, kur viskas matos kaip ant delno:

lenteleŽodžiu, yra trys žymėjimai, jei paprastas skaičius – ramiai prabėgai, jei juodas – greičiui, jei raudonas – varžybos. O skaičius reiškia atstumą. Ir matos viskas kaip ant delno :). Balti tarpai labai akis bado :))).

Kas norit naudot ir tingit gamintis – čia galit parsisiųst.

Šeštadienį bėgau Saločiuose, Mūšos bėgime – buvo amazing. ~15 dalyvių, latvių atvažiavę, lyg 7 pusmaratony atbėgau. Aukštoj ir garbingoj vietoj :).

Advertisements

§ 10 Responses to 3-2; 2-1; 2-1-1-1

  • Marius parašė:

    Reiks kada savo excelio print screeną įdėti 😀 Net batus pasižymiu su kuriais bėgau, nekalbant apie pulsą ir tempą..

  • Kiborgas parašė:

    🙂 įdėk būtinai
    manau, kiekvienam čia skonio reikalas. Aš irgi obsesiškai kartais darau, bet šį kartą labai patinka su mažai detalių ir aiškumu ant delno. “Less is more” paskutiniu metu imponuoja labai.

  • Nesvarbu kiek žingsnių įkvėpimui ir iškvėpimui – jei tas pats skaičius (2-2, 3-3 ar 16-16), tai įkvėpimas ir iškvėpimas visada gaunasi ant tos pačios kojos. Kojos kaitaliojasi jei įkvėpimas-iškvėpimas yra x-(x-1), pvz. 3-2, 4-3 ir t.t.

  • Andrius parašė:

    Birželį beveik 150km, neblogai, bet nėra labai daug. Turi planą kiek km per liepą padarysi?

    Aš pernai liepą 210km padariau, rekordinis mėnesis ever. Šiemet sunkiau sekasi kilometrus rinkti 🙂

    • Kiborgas parašė:

      Varau db pagal programele savadarbe maratono, tai liepa gal ne, bet rugpjuti, jei viskas normaliai – 200 tureciau virsyt.

      Sent from my Nokia phone

      • Egis parašė:

        Kaip maratonui gal truputi mažoka. Jei ruošiesi Vilniui, tai liepa bent 400km reikia.

  • Tomas parašė:

    Kiborgai ir Minddaugai,
    man su matematika gal ir nekaip sekasi, bet noriu pasiginčyt (arba padiskutuot). Ar tik nebus atvirkščiai: kvėpuojant 2-2 krūvis yra tolygus abiem kojoms, o 3-3 jau vienai kojai tenka daugiau (o ir kojos ne taip jau kaitaliojasi). Aš pats šnopuoju 3-3 ir perskaitęs šį įrašą susimąsčiau: juk nuolat įkvepiu “kairė-dešinė-kairė”, o iškvepiu “dešinė-kairė-dešinė”. Taip išeina, kad kaskart iškvepiant dešinė koja visada gauna dukart daugiau krūvio… Ar aš neteisus?

  • Gintare parašė:

    Dėl užrašų. Mano vyras turi beveik tokią pačią exel lentelę, tik be spalvų, o prie maratonų dar užsirašo su kokiais kedais bėgo. Mano užrašai, tai “senobiniai” – užrašų knygelėjė, bet taip man patinka;)
    Kažkas rašė dėl kilometražo ruošiantis maratonui, tai 400 km ne taisyklė ir kiekvienam žmogui nepriktaikysi, nes vienam ir tų bus mažai, o kitam bus tiek, kad nebereikės ir maratono bėgti:) 🙂

    • Kiborgas parašė:

      Jaučiu, aš būčiau iš tų, kuriam nebereiktų bėgti :). Bet gal po kokių poros metų išmėginsiu ir po 400/mėn.
      Tomui – greičiausiai teisus. Šiaip tai manau, kad čia bėgimo ekonomikos smulkmena/subtilybė, bet kai daug daug daug žingsnių padarai – gali atsiliept. Man pačiam tiko ir patiko, tai kol kas taip ir lakioju.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

What’s this?

You are currently reading 3-2; 2-1; 2-1-1-1 at pingvino kojos.

meta

%d bloggers like this: