Maratono pasiruošimo treniruočių belaukiant

lapkričio 1, 2012 § 10 Komentaras


Paskutinę lapkričio savaitę prasidės 18-oji pasiruošimo pirmajam maratonui savaitė (eis mažėjimo tvarka ir tikiu, jog dar ne kartą parašysiu apie tai, kaip sekasi vykdyti programą). Iki jos norisi pristatyti, ką ketinu daryti ir sulaukti jūsų pastabų.

Pasiruošimui rinkausi tarp H.Higdono ir P.Pfitzingerio. Nors simpatizuoju pastarajam, tačiau pasirinkau Higdoną. Pasirodė paprastesnė, o Pfitzingerį išbandysiu Vilniaus maratonui, jei viskas pagal planą eisis.

Programa atrodo va šitaip (paspauskit, kad padidėtų):

Paaiškinimai kas ką reiškia:

RR – recovery run – labai lengvas bėgimas (skaičiukas šalia rodo kiek km)
Hill – bėgimas į įkalnę (*3 rodo, kad tris kartus)
Tempo – tempo bėgimas, skaičius rodo minutes. 10 min apšilimui, tada tempas, tada 5 min atšilimui. Jei *30, tai tempui gaunasi 15 min.
VO2 – greičio treniruotės, 6*800 reiškia 6 kartus po 800 m greitai.
MP – marathon pace, bėgti tokiu tempu, kokiu bėgsi maratoną.
GAR – general aerobic run, panašiai kaip RR tik ilgesnis bėgimas, toks lengvas pasibėgiojimas su plejeriu.
LR – long run, apie minutę/km lėčiau nei MP.

Mano tempai:

MP – 5:00/km
LR – 6:00/km
Tempo – 4:50/km
VO2 – 4:20/km

Pastabos pačiam sau:

1. nebėgti per greitai RR, LR, Tempo ir VO2 :). Visada yra pagunda, jei gerai jauties, bet tada rizikuoji išnaudot kitos treniruotės jėgas. Kai pažiūriu į visą lentelę ir į tą progresą, kiek reikės bėgti kad ir 6ą savaitę, tai net šiurpas nupurto.

2. stengtis pasiruošimo metu per daug neįtempti kitų veiklų, kad stresas pagrindinis eitų į sportinę veiklą.

3. pamąstyt, kaip reikės gerti per ilguosius bėgimus? Vandens su savimi nesineši gi minusinėj temperatūroj..

Tai jei taip trumpai drūtai, tai būtų tiek. Tikiu, kad dar parašysiu, kai jau vykdysiu programą. Motyvacijos yra, gal kiek nerimauju dėl šalčio, nes buvau labai pripratęs prie vasaros gaivos ir nerūpestingumo ką rengtis :). Kaip jums pati programa? Gal kokių patobulinimų?

Advertisements

Tagged:

§ 10 Responses to Maratono pasiruošimo treniruočių belaukiant

  • Marius parašė:

    Ar tikrai programą dariai pagal Higdon? Visumoje atrodo labai agresyviai. Na aš pagal tokią programą nesiruošiau, todėl mano pastabas vertink kritiškai, nebūtinai jos teisingos. Kas krinta į akis. MP ir Tempo skiriasi tik per 10 sekundžių – mažokai, trasoj bus per sunku taip subtiliai pajausti greitį, todėl iš esmės per savaitę turėsi 3 tempo su labai didelę riziką patirti persitreniravimą. Mano akimis žiūrint programoje trūksta balanso, per daug “sunkių” treniruočių, per mažai recoverių ir GA. Bet kaip sakiau, kiekvieno žmogaus organizmas yra individualus ir nebūtinai mano pastabos bus teisingos tavo atžvilgiu. Tik jeigu jau pasirinkai šitokią programą klausykis organizmo signalų, nes kaip sakiau dirbant su ja rizika atrodo didelė.

    • Kiborgas parašė:

      Dekui, Mariau, uz pastabas. Man irgi atrodo bele kaip tas plans. Bet tikrai pagal Higdona, ten jis turi du variantus – viena pradedantiems, kita ekspertams, tai pasiemiau ta ekspertams. dar visai noreciau jogos cross-traininga italptint, tai jauciu reiks atsisakyt kokios antradienio treniruotes. O tempa tada iki 4:45 didinsiu greiciausiai.

      Sent from my Nokia phone

  • Dainius parašė:

    Bent jau aš 10 sekundžių skirtumo nepajaučiu kol kas, bet tai nereiškia, kad tai neteisinga. Jaučiasi, kaip ‘spirgi’ ir nesulauki, kada pradėsi ruoštis… 😉 Jau pati nuostata žiemą ruoštis maratonui yra sveikintina ir gerbtina. Man tik įdomu, ką manai apie slides? Nors Milnerio knygoj aprašyta, kaip pralošė tie, kurie žiemą vietoj bėgimo pasirinko slides, bet galbūt jos visai gerai būtų kaip relax’as prie viso plano? Turiu omenyje ne Druskininkus ir Panemunės šilo ‘varlinykus’, o lengvą 15-20 km prasilėkimą, pvz, Kleboniškyje, kokį kartą į savaitę.

    • Kiborgas parašė:

      Jo, spirgu jau taip visai. Slidziu kazkaip nesinori. Vienintele veikla, kuri dar istraukia is fanatisko begiojimo – joga. Kitos labai nublankusios 🙂

      Sent from my Nokia phone

  • Gintare parašė:

    Sveiki, gal ne viską perskaičiau, bet smalsumo vedina klausiu kur nusimato tas pirmasis jūsų maratonas?:)

  • Laurynas parašė:

    Labas Kiborge 🙂
    Gal gali nukreipti ar trumpai parašyti kaip susidarei šią programą? Ar yra koks interneto resursas tam ar pagal kokią literatūrą? Būčiau dėkingas 🙂

    • Kiborgas parašė:

      Yra dvi knygos, kurias labai skaičiau, kai pradėjinėjau bėgti. Hal Higdon “Marathon” (pagal ją ir programa) ir Pete Pfitzinger “Advanced marathoning”.
      Internete pradmenis tokius radau. Programų nelabai ir ieškojau.

  • Mindaugas parašė:

    Sveiki, Higdono knyga is uzsienio siunteisi, ar gal ebook’a turi?

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

What’s this?

You are currently reading Maratono pasiruošimo treniruočių belaukiant at pingvino kojos.

meta

%d bloggers like this: