Kaip nusipirkti radiatorių

spalio 13, 2012 § 8 Komentaras


Jei šie įrašai nebūtų apie bėgimą, prirašyčiau daug padrikų minčių. O lauke šalta, ir viduje, ir namie taip pat. Todėl į darbą reikia minti žemu bėgiu, kad sušilčiau, bet neišvystyti greičio, nes vėjas šaldo viršugalvį. Tada atšąla akiduobės. Ir apie veganiškėjantį valgiaraštį. Ir apie projektus valstybiniame sektoriuje. Gal dar tiesiog apie mus, žmones. Labai platus įrašas gautųsi. Dar pridėčiau interpretaciją, kaip nusipirkti radiatorių.
Ir kai už lango va tokia dargana, bėgu, kad sušilčiau. Atrodo baigėsi bėgimo sezonas. Dabar, kažkur už kalnų laukia didysis Vilniaus maratonas. Pradėti veikti pagal programą dar per anksti. Todėl bėgu nuo šalčio. Bėgimas vulgaris grįžo. Nebėra reikia nereikia, yra arba noriu arba ne.  Neįdomu ir km matuoklis, ir greitis neįdomu. Ir taip visai gerai. Visaip gi būna ir bus visaip.
Ruduo. Off season running štai, kas yra ruduo. Pamirštam intervalus, pamirštam tempus ir statom bazę.
Kuo platesnis pagrindas, tuo aukštesnė viršūnė. Kaip ir statant piramidę, bėgime reikia pagrindo, arba kitaip – aerobinės bazės. Ta bazė, aerobinė, formuojasi išlėto. Priešingai nei anaerobinė, jai reikia kuo daugiau ilgų lėtų bėgimų. Radau neblogą straipsnį kaip tą bazę išlaikyti. Ilgų atstumų bėgikams tūrėtų būt aišku, kas ta bazė. Rašo, kad nuo 5 km ir ilgesnis bėgimai yra aerobiniai. Pavyzdžiui 5 km varžybose apie 85 proc. kūno energijos yra naudojama per aerobinius procesus. Net gi 800 metrų varžybose aerobiniai duomenys yra reikšmingi. Aerobinė bazės statymas užtrunka. Aerobinių treniruočių metu stiprėja mažiausi kapiliarai įvairiose kūno vietose, taip užtikrindami, kad raumenys gautų kuo daugiau deguonies, bėgimo raumenyse padidėja mitochondrijos, jos padidėja, kūnas išmoksta lengviau deginti riebalus, vietoj lengvai jam prieinamo glikogeno. Kuo stipresnė aerobinė bazė, tuo tvirtesni raumenys, kaulai, jungiamieji audiniai, todėl lengviau bėgti ilgas distancijas bei išvengti žalos, trumpesnis atsistatymo periodas.
Straipsnyje sako, kad piramidės pagrindo statymas lengviausia ilgų distancijų treniruočių dalis. Viskas ko reikia, išbėgti ir bėgti lengvai, ilgai, kiek įmanoma ilgiau, bet ne tiek, kad kitą dieną negalėtum padaryti to paties. Arthur Lydiard rašo, kad tokiems bėgimams nėra per lėto tempo, tik per greitas. Šitas man patinka. Dar yra dalis to straipsnio apie tai, kaip dažnai reikia bėgti. Ir aš ją ignoruoju, nes (mėgėjams neskaityti) rekomenduoja bėgti du kartus per dieną, šešis kartus per savaitę, vieną dieną pasilikti ilgiausiam savaitės bėgimui. Kur gi ne 🙂 Aerobinės savybės auginamos mažiausiai du mėnesius, geriausia tris. Tada galima į treniruotes įtraukti intervalus, tempo treniruotes ir kitas anaerobinio tipo treniruotes ir baigti statyti piramide peakinimu, kai jau bus pavasaris ir ką gavau dovanų Kalėdom būsiu seniai užmiršus.
Taip pat ieškantiems pasiruošimo plano, kurį galėtų pritaikyti sau, siūlau neblogą skaitinį. Pasirodo ir batų raištelius reikia mokėti užsirišti 🙂

Šildomės bėgimais ir pritūpimais. Radiatorius laukia savo eilės.

Advertisements

Tagged:

§ 8 Responses to Kaip nusipirkti radiatorių

  • Marius parašė:

    O kodėl intervalus ir tempinukus žadi apleisti? Man šią savaitę baigiasi 5 savaičių trukmės karantinas po Vilniaus maratono, tai jau nesulaukiu greičio treniruočių 🙂

  • Senukų draugė parašė:

    Greičio treniruotės skirtos peak’inimui. Anaerobinė forma greit įgaunama, greit prarandama. Viršūnės tikslinga siekti prieš race’inant, o kol varžybos aprimo, galima visą bėgimo laiką skirt bazei. Kuri, beje, išlieka ilgai ir sezono metu, tikiuosi, pasitarnaus. Žodžiu atradau pasiteisinimą, kodėl dabar galiu nebespausti savęs daryti greičio treniruočių, kurių taip nemėgstu 🙂

    • Marius parašė:

      Greičio treniruotės (intervalai, tempo) skirtos greičiui ir kitiems fiziologiniams parametrams auginti. Aišku jeigu neturi bazės, ilgose distancijose jos tau nepadės pasiekti geresnių rezultatų, tačiau trumpesnėse padės. Taip, kad netinginiaujam 😉 O jei nemėgsti, tai gal “per greitos” tos tavo treniruotės 😉

  • Dovilė parašė:

    O batelių užsirišimo technikos tikrai nereikia nuvertinti 🙂 Tačiau aš dažniau susiduriu ne su kojos spaudimo problema, o tuo, kad jie po mažu atsilaisvina bebėgant. Kurį laiką nepajunti, bet po to supranti, kad koja jau makaluojasi bate į visas puses ir sąnariams tenka papildoma apkrova jai stablizuoti. Na čia biski ir patirštinau spalvas, bet žinau, kad su tokia problema susiduriu ne viena..

  • gintaras parašė:

    Yra tokia rusiška knyga
    http://meta42.by/assets/files/2008/02/milner.html
    kur autorius kritikuoja Lydiard’ą, nes jis ar kolegos
    persitreniravo ar buvo traumuoti, kai naudojosi
    jo metodika.

  • Darius parašė:

    Sveiki,

    Smagu skaityti Jūsų pamąstymus ir įžvalgas apie bėgimą. Nenustokite, nes Jūsų įrašai plečia akiratį ir įkvepia 🙂

    Apie Jūsų komandą išgirdau kai Kaune lipote tai ant, tai nuo, nugalėtojų pakylos 🙂

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

What’s this?

You are currently reading Kaip nusipirkti radiatorių at pingvino kojos.

meta

%d bloggers like this: