Progresas?

rugpjūčio 2, 2012 § 6 Komentaras


Kur įvyko postūmis per pastarąjį bėgiojimo pusmetį? Ar bėgu greičiau? Ar bėgu toliau?
Žinoma labiausiai progresas jautėsi po pirmų kelių mėnesių.  Šiuo metu nebeužtenka 7 km prasibėgimo, kojos neša vis toliau. 6 min/km yra komfortiškas tempas. Labiau nei fiziniai pokyčiai ir varžybų laikai, mane jaudina bėgant ateinantys suvokimai. Gal ne viskas ateina bėgant, bet daug kas išsigrynina, ir tuo metu viskas tampa aiškiau.

Savaitgalį apturėjau tokį nuotykį. Pusę nakties praleidau priimamajame. Po visko galvojau, kiek aš galiu iškęsti, kiek skausmo aš galiu suturėti ir suimti save. Galvojau, kaip kiti perneštų mano skausmą. Gal kažkam tai būtų nieko baisaus. Kiek ilgai reikia kentėti neskambinus greitajai. Kur aš aikštinga mergaitė, o kur jau būtų kvailystė nusikankinti. Juk kiti tiek daug ištveria, pvz Ranulph Fiennes, po kelionių Šiaurės ašigalyje nusipjaustė savo nušalusius pirštus.
Bėgime taip pat susimąstau – kas yra tobulumas, ką reiškia būti geriausiu savo srityje? Ar tai absoliutus standartas tinkantis visiems, ar tai reliatyvi sąvoka. Kartais matuoju, lyginu savo laiką, loginu kilometrus, džiaugiuosi atradus tokių, kokia esu aš. Ir tai yra degalai, kuriais varoma ši aistra. Kažkur jaučiuosi stipresnė. Ir priešingai, atrodo niekada neprilygsiu autoritetams.

Perskaičiau įdomų sakinį apie drąsa. Drąsa – tai yra toks veiksmas, kurį atliekant jaučiamas teisingas kiekis baimės, ne per mažas ir ne per didelis. Kiekvieno drąsa skiriasi.
Tarkime jūs stovite ant kranto, prieš jus audringa jūra. Jūs pamatote skęstantįjį. Jūs nemokate plaukti. Ar bandysite gelbėti šį žmogų? Atsižvelgiant į jūsų sugebėjimus, būtų beprotiškai rizikinga bandyti irtis skęstančiojo link. Kita vertus, nesinori būti bailiu – bėgti iš baimės arba pradėti isterikuoti. Šioje situacijoje jus turite savęs paklausti: kas yra racionalu – ką reikia padaryti atsižvelgiant į esamą padėtį ir mano sugebėjimus? Dabar, tarkime, kad jūs esate patyręs plaukikas, sertifikuotas gelbėtojas. Tada situacija tampa kitokia, nes jūs kitoks. Priklausomai nuo patirties, fizinių sugebėjimų ir daug kitų dalykų, mūsų potencialas skiriasi, mūsų drąsos išraiškos skiriasi, mūsų tobulumas skiriasi.
Mane labai veža tas jausmas, kai tam tikroj situacijoj su tokiom galimybėm ir priemonėm, kurias turiu, išspaudžiau viską, ką galiu ir nenueinu per toli – nešoku gelbėti žmogaus nemokėdama plaukti. Nes iš tikrųjų tai ir yra prieiti savo galimybių ribas, SAVO ne kieno nors kito. Kažkam tos ribos yra 5 km, kažkam 100 km..
Aš niekada nenubėgsiu maratono per 2:20, bet aš galiu atsikelti šeštadienį anksti ir bėgti savus kilometrus. Ir kartais norisi išjungti aplinką, kuri įtraukia mane siekti progreso skaičiukuose ir matuotis, noriu tik jausti, kad tai, ką aš darau yra gerai man, nes tai mano gyvenimas. I am my own person.

Žaviuosi savo srities profesionalais, todėl godžiai stebiu olimpines žaidynes. Ir  kiekvieną kartą susigraudinu žiūrėdama į laimėtojus po sunkios kovos, į tuos, kuriems šiek tiek pritrūko. Čia ir dabar yra jų ribos, ir atrodo, kad kartais dar daugiau. Kol kas geriausias momentas po Rūtos, yra Le Clos Chad Pietų Afrikos plaukiko. 200 m plaukime peteliške per paskutinius 50 metrų jis pasivijo ir aplenkė M.Phelps’ą. Neįtikėtina!

Ar žiūrite olimpiadą? Kokie jums geriausi momentai?
Visų šakų transliacijos  – http://www.eurovisionsports.tv/london2012/

Reklama

Tagged:

§ 6 Responses to Progresas?

  • Dainius parašė:

    Miela Senukų (o tai reiškia ir mano) Drauge, kam tas klaustukas pavadinime? Nes kaip bežiūrėsi – tik šauktukas dedasi gale, tik šauktukas… 🙂

  • Dainius parašė:

    Žiūrėjau, o kaip gi kitaip… Geros buvo varžytuvės, o ir rezultatai mūsiškių puikūs. Dar kartą didžiavausi, kad esu lietuvis… Aplamai šiemet tiek daug puikių sportininkų iš Lietuvos dalyvauja – ir jie visi rungiasi dėl aukščiausių apdovanojimų! O iki medalių pritrūksta tiek nedaug… Bet jie šaunuoliai – kiek daug iš jų pagerino savo asmeninius rezultatus! O dėl šiandieninio maratono – labai patiko, kaip bėgo Archipova – bendrame vaizde su konkurentėmis atrodė, kad jai bėgasi taip lengvai, taip paprastai, jokių nereikalingų judesių… Labai labai sirgau už ją… Buvau įsitikinęs, kad finiše įspūdingai spurtuos… na, bet ir trečia vieta puiku! Ir, žinoma, didžiulį įspūdį paliko vyrų 10K bėgimas – koks amerikiečio finišas! Kokie tempai! Ech… Ir kaip dar smagu, kad tiek daug liko bėgimo varžybų transliacijų.

  • Dainius parašė:

    Peržiūrėjau rezultatus… Ir Diana, ir Rasa atbėgo geresniu nei auksiniu Europos čempionės Živilės laiku… Super…

  • Dainius parašė:

    Boltas.. Kaip jam taip lengvai pavyksta???

    • Senukų draugė parašė:

      Šaunuolės maratonininkės. Ir kaip lengvai mūsų jauniausioji atbėgo! O Boltas, kaip BBC komentatorius sakė, yra Boltas ir nieko čia daugiau sakyt nereika :)) Na ką, opapa už Virgilijų dabar:)

Parašykite komentarą

What’s this?

You are currently reading Progresas? at pingvino kojos.

meta

