Advanced marathoning ir turgus

liepos 25, 2012 § 10 Komentaras


Knyga

Taigi, baigiau skaityti šaunią Pfitzingerio ir Douglas knygą “Advanced marathoning“. Įrašo gale pridedu išsirašytas citatas.

Kas buvo labiausiai naujo?

– kad pravartu ne tik tempimus daryti, bet ir pratimus bėgimo technikai gerinti

– kad bėgant lėčiau sudeginama daugiau riebalų, o greičiau – glikogeno

– kad yra paprastos ‘tempo’ varžybos, kai bėgi netoli laktato ribos ir yra ‘tune-up’ varžybos, kurios gali leisti sau maksimaliai prabėgti

– kad VO2max nereikia bėgti pametus galvos (kaip seniau bėgdavau), reikia bėgti kiek greičiau nei tempo bėgimą, bet ne taip kaip bėgtum 10*100 m taip vadinamus ‘strides’

– treniruotės pagal svarbą, ruošiantis maratonui: ištvermė, laktatas (tempo) ir VO2max.

Dar truputį padirbėjau ir sukūriau excelio skaičiuoklę šiokią tokią pagal šioje knygoje nurodytus HR ir tempus. Ji yra dešinėje pusėje prie nuorodų “Pingvinai mano, kad tai yra naudinga“. Arba galite spausti tiesiog čia.

Jei ne apie knygą, tai viena šiuolaikiškiausių dainų apie bėgimą yra ši 🙂

Turgus

Neseniai nusipirkau Asics Gel Cumulus 13. Mokėjau Berlyne 90 eurų. Šeštadienį vaikščiojam Biržų turguje ir randam pardavėją, kuris turi ne tik Asicsų, bet ir Brooksų, Mizuno ir t.t. :). Randu beveik identiškus saviesiems Cumulus, tik pas mane salotinis padas, o pas anuos geltonas. Klausiu nedrąsiai “kiek?“ – “120 lt“ :)))))) Tai vos nenusipirkau vietoj. Sukėlė daug minčių šitas. Tai nuo dabar batus pirkti turguj? Nes išmečiau kokį porą šimtų į balą, gaunas. O kas jei vogti? O kas jei…? Be to, Aleksoto turguj gan padorus pardavėjas yra su dideliu pasirinkimu batų. Kaip jūs perkat?

Žadėtos citatos

p.5  The  average  runner’s  lactate  threshold  (LT)  occurs  at  about  75‐80  percent  of  his  or  her  VO2max.  Successful  marathoners  generally  have  lactate  thresholds  of  84  to  88  percent  of  VO2max;  elite  marathoners  tend  to  have  lactate  thresholds  of  about  88  to  91  percent  of  VO2max.  This  means  that  elite  marathoners  can  use  a  larger  proportion  of  their  maximal  aerobic  capacity  before  lactate  starts  to  accumlate.p.8  Glycogen  is  the  form  of  carbohydrate  stored  in  the  body,  and  carbohydrate  is  the  primary  fuel  used  when  racing  a  marathon.p.10  Increased  (heart)  stroke  volume  is  the  main  training  adaptation  that  increases  VO2max.

The  hemoglobin  content  of  your  blood  is  important  because  the  higher  your  hemoglobin  content,  the  more  oxygen  can  be  carried  per  unit  of  blood  and  the  more  energy  can  be  produced  aerobically.

p.12  The  most  effective  way  to  improve  LT  is  to  run  at  your  current  LT  pace  or  a  few  seconds  per  mile  faster,  either  as  one  continuous  run  (tempo  run)  or  as  a  long  interval  session  at  your  lactate‐treshold  pace  (cruise  intervals  or  LT  intervals).

The  more  time  you  spend  close  to  your  LT  pace,  the  greater  the  stimulus  for  improvement.

p.13  For  marathoners  tempo  runs  are  preferable  to  LT  intervals.

p.14  The  extra  mental  toughness  required  to  get  through  a  tempo  run  when  you  may  not  be  feeling  great  will  come  in  handy  during  amarathon.

p.15  Experience  suggests  that  steadily  building  your  long  runs  to  34‐35  km  will  maximize  your  chances  of  reaching  the  marathon  in  top  shape  while  remaining  healthy.

The  most  beneficial  intensity  range  for  most  of  your  long  runs  is  10‐20  percent  slower  than  your  goal  marathon  pace  (MP).

p.16  Per  ilgus  bėgimus  greitėt  į galą,  kol  bėgi  10%  lėčiau  nei  MP.

p.20  Aimlessly  running  high  mileage  can  lead  to  chronic  overtiredness  and  burnout.  Your  training  should  be  focused  on  a  target  race  such  as  a  marathon.

p.25  Where  should  you  do  your  MP  runs?  Races  of  appropriate  distance  are  ideal  –  you’ll  have  a  measured  course,  plenty  of  aid  stations,  and  other  runners  to  work  with.

p.28  By  tune‐up  races,  we  mean  all‐out  efforts,  not  races  in  which  you  give  less  than  your  best,  such  as  races  you  use  as  the  setting  for  a  tempo  run  or  MP  run.

p.29  Tempo  runs  are  the  easiest  to  recover  from  because  they   don’t  break  down  the  body  as  much  as  other  forms  of  hard  training.  Long  runs  (LR)  require  at  least  4  days  of  recovery  to  put  in  a  good  race  effort,  although  replenishing  glycogen  stores  generally  requires  only  48  hours.

p.33  It’s  not  unusual  to  lose  1,4  kg  of  water  per  hour  when  running  on  a  warm  day.  At  this  rate,  during  a  2‐hour  run  you  would  lose  about  2,7  kg.  For  a  63  kg  runner  this  represents  more  than  a  4  percent  loss  in  body  weight  and  an  8‐12  percent  decrement  in  performance.

p.37  When  you  run,  your  body  burns  a  mixture  of  carbohydrate  and  fat.  The  harder  you  run,  the  higher  the  proportion  of  carbohydrate  you  use;  the  slower  you  run,  the  higher  the  proportion  of  fat  you  use.

p.125  These  basics  of  marathon  physiology  indicate  that  the  best  strategy  for  the  marathon  is  relatively  even  pacing.  If  you  run  much  faster  than  your  overall  race  pace  for  part  of  the  race,  then  you’ll  use  more  glycogen  than  necessary  and  will  likely  start  to  accumulate  lactate.

If  you  ran  negative  splits  for  the  marathon,  chances  are  that  you  ran  more  slowly  than  optimally  during  the  first  half  of  the  race  and  could  have  had  a  faster  finishing  tie.

p.127  Jei  stiprus  vėjas,  bėgti  grupėje  –  advantage.

p.131  If  you’re  5  seconds  too  slow,  don’t  try  to  make  up  the  lost  5  seconds  during  the  next  mile;  bėgti  tuo  pačiu  greičiu.

p.146  Briefly  put,  we  designed  the  schedules  to  provide  the  optimal  stimuli  to  the  physiological  systems  that  most  determine  marathoning  success   endurance,  lactate  threshold,  and  VO2max,  in  that  order  of  importance.

Reklama

Tagged: ,

§ 10 Responses to Advanced marathoning ir turgus

  • Dainius parašė:

    Skaičiuoklę užskaitau, geras dalykas. O štai su batukais batyčiais… Negi GALI kainuoti Asics 120 Lt??? Kažkaip man, išsityrinėjusiams pasiūlą internete ir Kauno parduotuvėse nesitiki, kad tik tiek gali kainuoti… Ir dar Asics… Tada pradeda kirbėti jausmas, kad kažkas čia negerai… Žinant auksarankius kiniečius – kaip atskirti tą tikrą Acics nuo to, kuris tik atrodo kaip Asics? Neišeina iš galvos tas 120 Lt, bet nesitiki, nes už nusižiūrėtus jau ruošiausi mokėti 400 Lt… Ir kurioj vietoj tas rimtas žmogus Aleksoto turguj… 🙂 Jei rimtas ir patikrintas…

    • Kiborgas parašė:

      Šiaip įdomu – kokia Asicsų savikaina. Manau, kad jų kaina stipriai išpūsta kaip ir Adidasų, Nikeų ir t.t. Tai gal realiai jie kainuoja netgi mažiau nei 120 lt. Pirmus Asicsus Vienoj Foot Locker parduotuvėj už 30 eurų pirkau (paprasčiausias 1160, berods, modelis), akcija, išpardavimas. Tai ir kainavo tiek. LT parduotuvėse antkainiai tai išvis bele kokie :). Kai pažiūriu, kad už Asicsus virš 500 lt nori, tai einu lauk tik ir viskas, jau geriau iš kokio sportsdirect.com pirkti ir siųstis.
      Tai va, įdomiausia – iš kur gauti ir ar originalūs. Nes vogtų nelabai norisi pirkti ir neoriginalių irgi.
      O Aleksoto turguj jis yra labiau po kaire ir giliau paėjus. Toks vyrukas. Pats avės asicsus ar kažką panašaus ir turės daug daug batelių bėgimui, kiek neturi joks kitas pardavėjas. Mindaugas Garmus per Vilemų maratoną apie jį papasakojo. Daug padėvėtų turi batelių, kainos ne po 120 lt, kiek didesnės, bet tikrai ne 400.

  • mylittlepiglet parašė:

    Man ir visada būdavo įdomu, kokia ten tų Asics savikaina, jei per išpardavimus UK gali netgi už 30 – 40 svarų nusipirkti, kai tuo tarpu ne akcijos metu užsiprašyt gali ir 90 – 100 svarų.. Apskritai man pasirodė, kad jų kainos netgi labiau išpūstos nei kokių Nike ar tuo labiau Adidas, ypač čia UK. Gal paklausk iš kur veža batelius ar ką, jei labai jau ten laikys ‘profesinę paslaptį’ tai vertėtų sunerimti ar ką 😀 Pati nežinočiau, kaip elgtis, tiesą pasakius šioje situacijoje.

  • mylittlepiglet parašė:

    p.s. aš perku tam pačiam sports direct. Pirmi bateliai nusipirkti buvo tokie NIke darts, nes buvo patys pigiausi aišku na ir bent parašyta, jog skirti bėgimui 😀 Suvariau juodai, apskritai palyginus su dabartiniais (irgi pirktais per akciją ir pigiais, Asics) tai suėjo tikrai per daug greitai. Su dabartiniais tai ir pusmaratonį prabėgau ir vis dar bėgioju ir net nesimato , kad dėvėta (apart to, kad nešvarūs) 🙂

  • Dovilė parašė:

    Siūlyčiau apžiūrėti atitinkamo modelio batelius parduotuvėje ir turguje. Dažnai “podielkas“ labai paprasta atskirti, nes gamintojau per daug nesislapsto dėl teisinių reikalų. Pamenu kaip vaikystėje tėvai pirko Adidas batus iš Gariūnų. Nors visur išorėje buvo užrašas “Adidas“, ant pado buvo parašyta “Adadis“. Tada galvojau, kaip jie taip apsiriko 🙂 Gali dar pabandyti pagooglinti iprastinių fake’ų požymių. Aišku gali būti, kad pardavėjas iššluoja išparduodamus originalius batus, bet mūsų pasaulyje dažniau pasitaiko kitas atvejis.
    Dėl kainų rinkodaros stebuklų nėra, ir įtariu, kad kinietiškų fake’u gamintojai (greičiau perparduotojai) šluojasi didesnius pelnus nei originalių batų prekeiviai. Juk didelę kainos dalį sudaro tyrimai, bandymai, kūryba ir kitokie dalykai. Tekstilė ir guma sudaro mažąją kainos dalį, dėl ko taip patogu pigiai padaryti nukopijuotą daiktą. Ypač jei kopijuojamas tik dizainas, ne technologijos.

  • Dainius parašė:

    Tame ir esmė, kad prasideda ne tik moraliniai ir piniginiai dalykai – pirkti taivanietišką “originalą“ ir mokėti pigiai ar pirkti originalų ir mokėti brangiai – iškyla ir klausimas – ar tas pas mus brangiai nėra tas pats kaip ir tas, kur pigiai? Juk pačiam Vilniaus centre net kelis metus toks Gelažnikas kuo ramiausiai pardavinėjo vardinių rūbų bei aksesuarų klastotes… Nes Asics’us žmonės myli ne dėl dizaino, o dėl technologijų… Ir jei technologija nukopijuota taip pat 100 proc kaip ir dizainas – tokiu atveju, atlleiskit man, pirksiu pas tą, kur pigiau. Ne todėl, kad neturiu padorumo ar silpna moralė – gyvenimas ir laikotarpis priverčia rinktis ir ieškoti to paties už mažesnę kainą. Tik kaip, neįsitikinus, kas yra originalas, pajusti apgaulę?

  • Marius N parašė:

    Kaip sakė vienas automobilių prekeivis – “lietuvis pirkėjas visada nori būti apgautas, jis nori ledo ir pigiai“. Jo net nereikia stengtis apgauti, jis pats galvą įkiša į kilpą. Šitoj vietoj esu visiškas cinikas – netikiu niekuo kas yra pigu. Pats dirbu srityje kur tenka parduoti savo intelekto sukurtą produktą ir varžytis su daugybę konkurentų. Gerai žinau kuo skiriasi didelė ir maža kaina. Ir galiu tik užjausti klientus pasirinkusius mažą kainą..

    • Dainius parašė:

      Gelažninkas įrodė, kad ir tuo, kas brangu, tikėti negalima

      • Kiborgas parašė:

        Man irgi kartais atrodo, kad su tuo mokejimu brangiai irgi galime apsigaut. Greiciausiai pasitikejimo klausimas cia esminis – ar tikrai perku ta produkta, kuri manau, kad perku ir ar uz kaina, kuria ir tureciau moketi.. P.s. Siandien batu kalne uz 180 miznu, saucer, asics radom visai padorius 🙂

        Sent from my Nokia phone

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

What’s this?

You are currently reading Advanced marathoning ir turgus at pingvino kojos.

meta

%d bloggers like this: