Bėgti ar nebėgti?

balandžio 26, 2012 § Parašykite komentarą


Mėgėjų tinklinio treniruočių dėka susipažinau su sportinę karjerą bebaigiančia biatlonininke, Lietuvos rinktinės nare (bebaigiančia, nes išeiti ne taip paprasta).
Susitikom ir išbėgom išbandyti trail’o Antakalnio parke (gal ir ne taip vadinasi, bet tebūnie). Nubėgom apie 7 km lietaus palaistytais kalniukais. Tuo ir baigėsi mano šios savaitės bėgimai.

Varžybos, 10 km bėgimas, kitą dieną kalniukai, tinklinio treniruotė ir pirmadienį atsikėliau sulūžus. Turėjau pakovot su savim, kad nenueičiau į treniruotę antradienį. Gal dėl to, kad pinigai jau buvo sumokėti, gal dėl to, kad neišnaudojau progos pasportuot, visą vakarą kankinaus su jausmu “kažką darau ne taip“.
Polinkis į kraštutinumus, vidinis buzz’as ir persistengt labai lengva. We are living our lives in polarities, kaip pasakytų Eckhart Tolle. Kažkur užspaudžiu, o tada kažkur pratrūkstu, kartais net nesuvokiu kodėl.
Taigi šią savaitę nebėgiojau. Šeštadienį –  tiesiai į Kauną lėtam lengvam bėgimui, kuriam, tikiuosi, mano peršalimas nesutrukdys. Nepamenu, kada paskutinį kartą sirgau namie gulėdama lovoj. Vis galvoju, jei sunku, galima pakentėti, rytoj bus geriau, todėl ignoruodavau negalavimus. Labiausiai bijodavau nueiti per toli, ten kur astma, meningitas ar plaučių uždegimas.

Should I stay or should I go?
Kaklo taisyklė. Jei ligos simptomai reiškiasi aukščiau kaklo – sloga, čiaudulys, skaudanti gerklė – bėgti galima. Tai dažniausiai būna peršalimo pradžia. Lengva treniruotė netgi naudinga tokiu metu. Jei žemiau – intensyvus kosulys, kūno skausmai, sunkumas kvėpuojant, tuomet bėgti nereiktų. Aišku dar reikia vadovautis sveika nuojauta, sako, žmonės, būna, tokią turi 🙂
72 val. taisyklė. Jei simptomas yra ne vienas, pvz. sinusito atveju, spaudžia kakta, galvos skausmas ir sloga, arba simptomai reiškiasi srityse žemiau kaklo, tada tris dienas reiktų nesportuoti. Kitaip gresia komplikacijos.
Temperatūra. Ji kyla, kai kūnas kovoja su virusu ar infekcija. Geriau nebėgiot esant didesnei nei 37,2 temperatūrai. Apkrovos metu, širdis pumpuoja didelį kiekį kraujo iš raumenų į odą, kad išsklaidytų kūne kylantį karštį. Jei sportuojama karščiuojant, kūno temperatūra pakils dar aukščiau, širdis turės dar didesnę apkrovą. Kai kuriais atvejais tai gali sukelti širdies ritmo sutrikimus.
Antibiotikai. Priklauso nuo atibiotikų rūšies, bet dauguma vaistų veikia dehidratuojančiai. Treniruotės galimos, tik perpus mažesniu krūviu ir vartojant daugiau skysčių.

Disclaimer: neturiu medicininio išsilavinimo. Pateiktas rekomendacijas rinkau internete, ieškodama mokslinių straipsnių, arba mano nuomone atrodančių patikimai, šaltinių, todėl geriausia būtų tartis su gydytoju.

Pabaigai ištrauka iš pokalbio su biatlonininke:

1. Kaip atradai biatloną?
Nuo mažų dienų norėjau lankyti tinklinį, bet mano mieste nebuvo komandos. Tačiau, buvo neblogos sąlygos treniruotis biatloną, mama užrašė ten.
Jei treneris dabar sužinotų, kad lankau tinklinį – užmuštų (tikiuosi juokauja, dėl viso pikto jos vardo čia nerašysiu).

2. Kokia profesionalaus biatlonininko diena?
9 mėnesius per metus biatlonininkas praleidžia išvykose. Lietuvoje nėra sąlygų treniruotis. O treniruotis reikia daug ir intensyviai – kelis kartus per diena po 2-4 val. Taip pat bėgimas. 20-30 km čia ne treniruotė, o šiaip – savo malonumui. Po to, kas 2-3 savaites laukia startai, tada kelių dienų poilsis ir vėl treniruotės.

3. Kaip susikaupi varžyboms?
Žinau, kad atvažiuoju dirbti darbo. Taip pat žinau, kad jei padarysiu viską, ką galiu, būsiu savim patenkinta, nesvarbu kokią vietą užimsiu. Prieš startą laikausi griežtų taisyklių – nekalbu su komandos nariais, varžovais. Stengiuos susikaupti, neblaškyti dėmesio, klausausi muzikos. Apima jaudulys, kai tarptautinėse varžybose su manim startuoja garsiausios biatlono sportininkės – mano dievaitės. Tada sakau sau, kad jei jau stovim prie vieno starto, esam vienodos, tame pačiame lygyje. Kalbu su savim ir stengiuos teigiamai nusiteikti.

4. Kas sunkiausia biatlono varžybose?
Biatlonas yra fiziškai ir psichologiškai sunki sporto šaka. Tai yra apie 15 km slidėmis, 2-4 sustojimai šaudymui po 5 taikinius. Kiekvienu nepataikytu šūviu praktiškai prarandi 10 pozicijų, arba gauni laiko nuobaudą. Tai reiškia, kad vieta priklauso ir nuo to, kaip pasirodys tavo varžovai. Sunkiausia, yra viskas: blogai sušaudžius rast jėgų kovoti dėl pozicijos slidėmis įveikiant paskutinę atkarpą, susikaupti po sprinto šaudymui, nekeikti savęs už nepataikytą šūvį.
Tai žiaurus sportas. Kaip gerai komandinėse sporto šakose.. jiems skanduoja palaikančius šūkius. O kas biatlone? Finišo tiesiojoj galima išgirsti tik “KENTĖK, KENTĖK, KENTĖK!“

Kad ir kiek daug gali mūsų kūnai, linkiu nepersistengti ir neperšalti besimėgaujant puikiu pavasarišku oru.

Reklama

Tagged: ,

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

What’s this?

You are currently reading Bėgti ar nebėgti? at pingvino kojos.

meta

%d bloggers like this: