Naujienų

balandžio 5, 2012 § 13 Komentaras


Pirmadienį vyko pirma Vilniaus maratono treniruotė Vingio parke. Štai keletas trenerio Povilo Rakštiko patarimų:

  • Pagrindiniai bėgiojime dalykai yra tik du ir tai yra – disciplina ir motyvacija. Reikia užsispyrimo reguliariai išeiti kiton durų pusėn. To, kogero nepadarysim jei nebus motyvacijos.
  • Treniruojant kūną ilgiems bėgimams reikia pradėt nuo 4-10 km tris kartus per savaitę. Didinant atstumą ne daugiau kaip 5 procentais.
  • Versti organizmą stresuoti. Be streso nebus progreso. Reikia kiekvieną kartą kūnui duoti krūvio šiek tiek daugiau nei jis įpratės gauti. Bet tik šiek tiek!
  • Kvėpavimas (užklausiau, nes mokykloje per fizinio pamokas mokindavo ritmiškai kvėpuoti). Kaip kvėpuoti? Pasirodo bėgant ilgas distacijas kvėpavimas turi būti toks, kokį organizmas siūlo. Atpalaiduot apatinį žandikaulį ir leist orui cirkuliuoti. Visi tie du kartus, kas žingsnį ir panašiai yra skirti trumpom distacijom.
  • Žingsniai. Šiek tiek pasvyrame į priekį ir bėgame stengdamiesi dėti pėda ne nuo kulno ar pirštų, bet statom kojas tiesiai visu padu arba šiek tiek pirštų galų. (Pastebėjau, kad treneris bėga mžyčiais žingsniukais).

Besiklausydami F.O.C.U.S komandos apie artėjantį Hamburgo maratoną ir pasirengimą jam, smagiai nubėgom 5 km.

Naujienų. Ilgajam bėgimui šį savaitgalį turėjau rekordą – 14 km. To nebūtų pavykę padaryti jei ne Kiborgo palaikymas, ties 11 km greitai priėmiau sprendimą nebebėgti. Gerai, kad buvo atitinkamai sureaguota, sprendimai pakeisti:) Nustebau, kaip greit protas, sakė “tu ir taip šaunuolė, gal dabar jau gana”. Nuo minties iki realių veiksmų galvojimo nebuvo. Jei taip bus pusmaratonyje? 🙂 Na, bet prieiti tą ribą, kai galvoj išgirsiu “gana” bus galima ir šį savaitgalį. Laukia puiki psichologinė bėgimo treniruotė Kauno rajone.

Kita naujiena. Išsirinkau bėgimo batelius. Šaunus puslapis neapsisprendusioms sieloms –  http://www.runningshoesguru.com/category/reviews/. Kriterijai buvo paprasti:

  1. Cheap & Cheerful.
  2. Kad būtų kuo arčiau natūralios pėdos padėties t.y kuo mažiau amortizacijos, pagalvių ir panašiai. Bet nebūtų visai basaeigiai.
  3. Būtų pritaikyti bėgti miesto gatvėmis.

Labai įdėmiai žiūrėjau į New Balance minimus zero, į Zoot ULTRA Race 3.0 ir išsirinkau šiuos –  Brooks Green Silence Nightlife.

Beje, laimingieji bateliai yra pagaminti iš perdirbtų medžiagų yra legvi ir lankstūs. Nekantrauju išbandyti! Vienas iš komentarų apie šiuos brooksus  – “These are ugly as hell but I might give them a shot.” 🙂

Dar naujienų. Pingvinų blogas galbūt pasipildys keliais įrašais apie tinklinį. Tai mano mėgstamiausia sporto šaka. Persikėlus į kitą miestą pradėjau ieškoti, prie ko prisijungti treniruotis. Pasirodo Vilniuje mėgėjų mišrių ar merginų komandų nėra daug. Radau vieną komandą, besitreniruojančią netoli namų, tad bandysiu įsilieti ir patyrinėti, koks yra tinklinio mėgėjų pasaulis sostinėje. Pasvajoju išsilaikyti trenerio licenciją ir pradėt treniruoti tinklinio entuziastus. Kažkas yra pasakęs, kad užrašyta svajonė tampa tikslu.

Šios savaitės atradimai:

  • Bėgimas grupėje. Norisi tokiu pačiu ritmu dėlioti žingsnius ir kvėpuoti į taktą, bet taip pat norisi išlaikyti savo bėgimo būdą ir jausti kūną.
  • Palaikymas yra svarbu. Meilė sau. Išlaisvinantys patyrimai. Dėkingumas už gyvybę.
  • Chi-running. Nebeskauda kelio! Po paskutinių bėgimų vaikščiojau pingvino kojomis, aiškiai suvokdama, kur jos prasideda 🙂 Tai reiškia, kad pavyko paskirstyti krūvį ir pradėjo dirbti kitos raumenų grupės. Panacėja? Plačiau po sodresnių patyrimų V. Totilo maratone!
Advertisements

Tagged: ,

§ 13 Responses to Naujienų

  • Marius N parašė:

    Skaitau ir linksiu galva. Povilo patarimai kaip pirštu į akį. Tiksliai ir aiškiai. Daugiau tokios išminties norėtusi sužinoti. Gal ir man profilaktiškai prie besitreniruojančių grupės reiks prisijungti.. O batai tai šaunūs, tik jie skirti varžyboms. Treniruotėms jų nenaudočiau.

    • Senukų draugė parašė:

      Tikrai.. paliko įspūdį jo dėmesys kiekvienam. Išminties bandysiu semtis ir šiandien. Žinoma prisijunkit! Smagu atrasti bendraminčių 🙂
      Dėl batų.. Tikriausiai dėl nusidėvejimo, ar ne? Didžiausias šių minusas, kad jie lb greit nusidėvi.

  • Marius N parašė:

    Na treniruočių batai turi turėti gera paminkštinimą. Kaip suprantu ruošiesi rimtoms distancijoms 20 +, todėl treniruočių metu teks įveikti didelį kilometražą plentu. Apkrovos sanariams bus nemažos, todėl turi būti tinkamai amortizuotos. Tavo batai priskiriami “performace” tipui, tai yra varžyboms. Jie būna apie 100 g. lengvesni, nei treniruočių batai, kas leidžia tikėtis trasoje sutaupyti kažkiek sekundžių. Varžybose vardan to gali leisti priimti didesnes apkrovas, bet treniruočių metu organizmą reiktų tausoti. Rašei, kad skaudėjo kelį. Kodėl? Tai gali būti signalas, kad kažką reikia daryti kitaip. Aš “performance” tipo batų neturiu, bet gal kada ant išpardavimo pigiai nugvelbsiu kokius.. Kol kas užtenka “sunkesnių” batų.

  • Marius parašė:

    Geras puslapiukas, prigavus laiko reiks atidžiau paanalizuoti. Aš niekad nuo kulno nebėgdavau, todėl kai dariausi dinaminį pėdos tyrimą, tyrėjęs liko nustebęs, kad mano apkrova ant kulno yra labai menka ir nusprendė, kad aš neteisingai bėgu :/ O gal dėl to ir įstengiau nubėgti maratoną su offroad tipo bėgimo bateliais 😀 Šitą profesorių jau sykį mačiau per televizorių. Įdomi jo teorija, tik bėda, kad senovės žmonės ant tokių kietų dangų kaip asfaltas nebėgiodavo. Todėl norėtųsi išgirsti komentarus žmonių kurie ne vienerius metus šitą bėgimą praktikuoja ir žinoma jau yra įveikę maratoną 🙂

  • lizdeika parašė:

    Sveiki,
    O kur pirkote green silence’us?
    Mėgstu sprintus, bet specialių pirkti neketinu, nes ir šiaip prasibėgti reikia ir kažkur paskaičiau, kad šie toks tarpinis variantas

  • lizdeika parašė:

    buvau ebay radęs už 190lt, nusipirkau…
    mano dydis 45, paėmiau kaip rašo 0.5 didesnius 45.5
    teko parduoti, bet šiaip smagūs labai, dabar merrel glove seriją nusižiūrėjęs, bet baisu vėl nesimatavus prisidirbt :/

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

What’s this?

You are currently reading Naujienų at pingvino kojos.

meta

%d bloggers like this: