Apie ką kalbasi pingvinai

kovo 29, 2012 § 2 Komentaras


Šis savaitgalis buvo užpildytas bėgimu aplink Rėkyvos ežerą. Kaip ir planavau, o tiksliau, nenugalėjus savo baimių prasmegt pelkėje, risnojau 5 km pirmyn ir atgal šaligatviu. Ežero platybė visiškai išmušė iš vėžių. Bėgdama savo lygiai asfaltuotą distanciją malšinau šiokį tokį pasimetimą “Kaip? Kaip? Kaip tiek įveikti?“.

Kai gryžau prie starto vietos, pirmieji dalyviai jau buvo kirtę finišą ir dalinosi įspūdžiais. O jų buvo daug! Adrenalinas liejosi per kraštus. Jie slydo, klydo, brido per pelkes. Gal šiek tiek artimesni, patyrę tą patį, gal mažiau suvaidinit, labiau tokie, kokie yra, jie ilsėjosi, gėrė arbatą ir valgė košę. Mėgavausi varžybų atmosfera ir pakilia nuotaika. Tiems, kurie nesiryžta bėgti, verta atvykti pabūti šurmulyje. Šis renginys man buvo visiškai kitokia patirtis. Kai pats dalyvauji bėgime, tai startuoji ir toliau daugiau mažiau būni vienas su savim. Dabar mačiau visą bėgimo šventę, sveikinau atbėgusius, su jauduliu laukiau Kiborgo finišo ir jo įspūdžių. Jam pavyko puikiai! Šlapias, pavargęs, nubrozdinta koja, bet  pagerinęs tikslą pusvalandžiu ir švytinčiom akim:)

———

Su draugais aplankėm kino pavasarį. Prie mūsų prisijungė vyrukas iš Japonijos. Pasirodo jis beveik metus gyveno N.Zelandijoj ir yra įveikęs Tokijo maratoną per 4 val. 30 min. (tai yra du dalykai, kuriuos norėčiau padaryt gyvenime). Kadangi Lietuvoje jis įsikūrė tik prieš tris savaites, jau išbandė keletą maršrutų sostinės gatvėmis. Labiausiai jį trikdė aplinkinių žvilgsniai. Sako, kad žmonės atsisuka, fotografuoja, komentuoja “žiūrėk, kinietis bėga“:) Jis bėgo keliukais aplink Rotušę nesutikdamas nei vieno bėgiko. Aš neseniai bėgau Gedimino prospektu eilinės darbo dienos vakare. Jaučiausi panašiai. Bent jau pirmuosius km, kol neatsiveria kita pasaulio suvokimo dimensija, kurioje nėra socialinio nerimo ir kompleksų. Dalinomės bėgimo patirtimi. Ėmiau jo klausinėti apie maratoną. Sunkiausia jam buvo kirtus 30 km žymę. Fizinio pasirengimo ir energijos užteko, tačiau paskutinius kilometrus įveikė verkdamas. Kogero ruošiantis ilgai distancijai, ypač maratonui ir ypač pirmą kartą reiktų ne tik fizinio, bet ir psichologinio pasirengimo.

Guglinam. Ineternetas pilnas įvairių patarimų, kurių pagrindas yra du psichologinio pasiruošimo metodai bėgimo sporte – asociatyvus ir disociatyvus. Asociatyvus bėgimas reikalauja įsiklausyti į kūną ir jo fizinius potyrius, tuo tarpu disasociatyvus bėgimas pasižymi dėmesio nukreipimu į išorę – aplinką arba susitelkimu į mintis – internal distractions. Dauguma profesionalių bėgikų vadovaujasi primuoju metodu.

Asociatyvus.

  1. Stebiu savo judesius ir bėgimo pozą.
  2. Seku statistiką, kokį atstumą, per kiek laiko įveikiau, kokie širdies ritmo pokyčiai.
  3. Klausau kvėpavimo, kvėpuoju krutine ar pilvu, kokio gylio ir dažnumo darau įkvėpimus.

Pliusai:

  1. Sujungia protą ir kūną į flow state.
  2. Ugdo savikontrolę.
  3. Reagvimas į pokyčius, tokius kaip kalniukai (keičiant žingsnio ilgį), nuovargis (keičiant tempą ir kvėpavimą) leidžia greitai adaptuotis prie besikeičiančių sąlygų.

Minusai:

  1. Sunkiau išmokti ir pritaikyti.
  2. Reikalauja pastangų ir įgūdžių.

Disociatyvus:

  1. Dėmesio nukreipimas į aplinką – klasau grotuvo, šnekuosi su bėgikais, stebiu aplinką.
  2. Dėmėsio nukreipimas į vidų. Koncentruojuosi į mintis – fantazuoju, reflektuoju, sprendžiu problemas. Kalbu su savim, dainuoju ir t.t.

Yra tokių patarimų, kuriuos rekomenduoja taikyti maratone pagal tai, kiek km nubėgai. Pvz.: įsivaizduoti, kad esi super duper bėgikas beįveikiantis Bostono ar olimpinį maratoną. Wow… Kitas, skirtas nuoboduliui blaškyti: pasakoti sau apie save nuo A iki Z. Aš esu senukų draugė, man 28 m., mėgstu obuolius ir t.t. :)) Arba galima kiekvienam bėgimui turėti running mantra. Kartoti motyvuojančias frazes, pvz. pain is weakness leaving my body arba relax and flow arba I may not be fast, but I sure ain’t last. Paskutinis man netinka.

Pliusai:

  1. Sumažina nuobodulį;
  2. Nukreipia dėmesį nuo fizinio diskomforto ir nuovargio;
  3. Didina ištvermę;
  4. Nereikalauja didelių pastangų.

Minusai:

  1. Pabrėžia išorinius dirgiklius, ne bėgimą;
  2. Gali būti per daug įtraukiantis, todėl gali pridaryti žalos (pvz. traumos) O tokia galiorkė kaip aš gali ir pasiklysti 🙂

Abu būdus – kiek, kaip ir kada, reiktų išbandyti. Efektyviausia yra jų kombinacija. Bet kokiu atveju gerai yra žinoti, ko gali tikėtis ir kaip sau gali padėti.

———

Kadangi namai-darbas-namai maršrutas eina per pagrindines gatves, vakar gryžau namo nauju maršrutu – dviračio taku palei Nerį. Atstumas ilgesnis – 5,5 km, bet bėgimas kur kas malonesnis. Sutikau daug bėgiojančių žmonių. Gal dėl to, kad jau pavasaris? Jų daugėja keliuose, parkuose. Ofise girdžiu diskusijas apie dviračių maršrutus ir bėgimo batelius. Facebook’o draugai fiksuoja workout’us. Super!

———

Nubėgta km ~ 25.

Pamatytų gyvačių – 0.

Begimotaure.lt ctrl+F5 – N/A.

Prasilenkta su bėgiojančiais bėgant į/iš darbo – 14.

Pažadų mesti žalingą įprotį – 2.

Reklama

Tagged: , ,

§ 2 Responses to Apie ką kalbasi pingvinai

  • Marius parašė:

    Įdomus straipsnis. Logiška, kad profesionalūs bėgikai sutelkia dėmesį į savo kūną. Jų tikslas išspausti iš savęs geriausia ką gali. Mėgėjai labiau mėgsta nukreipti dėmesį į aplinką. Jų tikslas patirti fun:) Kvėpavimo stebėjimas manau skirtas tik pereinamojoj fazėj, kuomet iš sėdinčio žmogaus, tampi bėgančiu žmogumi. Po to jis būna nebesvarbus..

  • Senukų draugė parašė:

    Ačiū už komentarą:) Virsmas iš sėdinčio į bėgantį – ilga, bet smagi kelionė:) Kuo toliau skaitau apie bėgimą, tuo įdomesnių dalykų randu.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

What’s this?

You are currently reading Apie ką kalbasi pingvinai at pingvino kojos.

meta

%d bloggers like this: